.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راهکار عجیب آقای وزیر برای حل مشکل شالیکاران شمالی؛
وقتی واردات بی رویه برنج اشکتان را در آورد، سبوس آرامش بخش بخورید!
در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شالیزارهای استان گیلان و دیدار با شالیکاران این استان، وزیر جمله ای بر زبان آورد که با حاشیه های فراوانی همراه شد و انتقادات زیادی را متوجه او کرد؛ جمله ای که حتی اگر تنها یک مزاح زیرکانه باشد، حکایتی تلخ از نادیده گرفتن عمق مشکلات شالیکاران...

در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از شالیزارهای استان گیلان و دیدار با شالیکاران این استان، وزیر جمله ای بر زبان آورد که با حاشیه های فراوانی همراه شد و انتقادات زیادی را متوجه او کرد؛ جمله ای که حتی اگر تنها یک مزاح زیرکانه باشد، حکایتی تلخ از نادیده گرفتن عمق مشکلات شالیکاران شمال کشور است و نشان می دهد آقای وزیر تا چه میزان با مشکلات آنها بیگانه است!

به گزارش شمال نیوز، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی هفته گذشته سفری به استان گیلان و شهرستان لنگرود داشت که با هدف اطلاع از آخرین وضعیت کشاورزان این منطقه و رسیدگی به مشکلات اقتصادی آنها صورت گرفت. در این سفر حجتی همچنین از برخی کارخانه های تولیدی در بخش برنج بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردهای تولیدی این کارخانه ها قرار گرفت.


در یکی از این دیدارها حجتی به همراه لاهوتی نماینده مردم لنگرود در یک کارخانه تولیدی حاضر شدند که از برنج نوعی محصول به نام سبوس تولید می کند و بر اساس گفته های رئیس این کارخانه در ایجاد آرامش اعصاب بسیار موثر است.


در این کارخانه جمعی از شالیکاران استان گیلان، وزیر را احاطه و از او در مورد چرایی واردات بی رویه برنج به کشور سئوال کردند. در میان همه کشاورزان منتقدی که با دستانی پینه بسته و چهره های اندوهگین، از حجتی سئوال می پرسیدند، یکی از اهالی منطقه با اصرار و سماجت خاصی خود را به وزیر کشاورزی رساند و از او در مورد چرایی افزایش واردات برنج آنهم در دورانی که محصول شالیکاران ایرانی در بازار موجود است، سئوال پرسید؛ شهروندی که بارها سئوال خود را تکرار کرد و اصرار داشت که وزیر پاسخ او را بدهد.


در این بین اما واکنش حجتی و نماینده مردم لنگرود به این اصرارهای توأم با اشک و التماس جالب، قابل تأمل و البته ناراحت کننده بود. آقای وزیر که گویا پاسخی برای سئوال این شهروند شمالی نداشت، در برابر عجز، التماس و اصرار او سکوت کرد و در ابتدای امر صلاح آن دید که به صحبت هایی که می شنود، توجهی نکند.


اصرار و سماجتی که این شالیکار شمالی از خود نشان داد، در نهایت باعث شد تا حجتی لب به سخن باز کند و جمله ای بر زبان بیاورد که هم آب سردی بر پیکر این شهروند باشد و هم انتقادات سنگینی را متوجه خودش کند.


وزیر جهاد کشاورزی که به این شهروند توصیه کرد از سبوس هایی که در کارخانه محل بازدید تولید می شود و به دلیل داشتن ویتامین B12 آرامش بخش است، استفاده کند و بتواند آرامش خود را به دست آورد و از این حالت بر افروختگی و ناراحتی خارج شود.


جدا از حاشیه هایی که این سفارش آقای وزیر برای او به بار آورد، موج سنگینی از انتقادات را متوجه او کرد و در نهایت او مجبور شد در مقام پاسخ با پناه بردن به خدا، توضیح دهد که اصلاً قصدی مبنی بر توهین یا بی احترامی به شالیکاران را نداشت، مسئله مهم این است که اصلاً چرا او باید در پاسخ به این نقد و سئوال جدی از مزاح و شوخی استفاده کند.


با فرض اینکه سبوس هایی که آقای وزیر به شالیکاران توصیه خوردنش را می کند، باعث آرامش روان و اعصاب انسان شود، سئوالی که همچنان بی جواب مانده و نیاز به توضیح مسئولانی مثل وزیر کشاورزی دارد، چرایی افزایش واردات برنج آن هم در بازه هایی است که تولید داخل به اندازه کافی در بازار وجود دارد؟


در همین رابطه کافیست به سخنان علی اکبر مهرفرد معاون بازرگانی و توسعه صنایع کشاورزی وزیر استناد کرد که حدوداً ماه پیش از افزایش 40 درصدی واردات برنج در 7 ماهه نخست سال سخن گفت و تأکید کرد: به دلیل مبارزه با قاچاق برنج و کنترل تجارت غیر رسمی برنج واردات برنج را افزایش دادیم.


اینکه بازار داخلی به دلیل محدودیت در تولید برنج نیاز به واردات این محصول دارد، موضوعی کاملاً بدیهی است و هیچ کس به آن انتقاد ندارد، اما این پرسش مهم وجود دارد که چرا در بازه هایی که تولید داخلی روانه بازار می شود و کمبودی احساس نمی شود، به میزان چشمگیری واردات برنج افزایش می یابد و کار به جایی می رسد که شالیکاران با اشک و التماس در برابر وزیر جهاد کشاورزی پاسخشان را با مزاح و شوخی دریافت می کنند؟


مساله ای که در جریان سفر حجتی به گیلان برای وزیر کشاورزی به یک حاشیه جنجالی بدل و به وسیله بسیاری از رسانه ها و مقامات با تشریح جزئیات روشن شد، در برابر سئوال مهم و حساسی که شالیکاران از او پرسیدند اما پاسخ مشخصی دریافت نکردند، جز یک حاشیه چیز دیگری نبود.


انتظار این است که اکنون که وزیر جهاد کشاورزی به احتمال زیاد چندین بار کلیپ گفت و گوی هفته گذشته خود با شالیکار نگران شمالی را دیده است و سئوال او به خوبی برایش روشن شده است، نه در مقام حرف بلکه در مقام عمل با پاسخی در خور رو به رو شود و وزارتخانه جهاد کشاورزی با اتخاذ تدابیری دقیق نسبت به تنظیم بازار برنج اقدام کنند./ تابناک


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

م تنها 28 آذر 1396
فکر کنم برای جلوگیری از واردات بی رویه احتملی سبوس که آقای وزیر تمایل زیادی به آرامش دارند یکی دوتا کامیون سبوس جلوی درب منزل آقای وزیر روانه شود بهترین پاسخ منطقی است
سواد کوهی 28 آذر 1396
حقتونه وقتی بیشترین رای را به روحانی میدهید وقتی اصلاح طبها میگفتند ما کشور را نجات میدهیم حالا فهمیدید احمدی نژاد از دست اینا چی می کشید حق تون سبوس خوار هم شدید هنوز روز خوشتان هست
پاسخ ها به این نظر
یا حق 28 آذر 1396
کاملا با شما موافقم. انگار تا این داستانها اتفاق نیفتد برخی ندانند 29 اردیبهشت چه گلی کاشتند...
طبرستانی 28 آذر 1396
تو بشین سر جات.خیلی خوش حال شدی بهت توهین شد؟این قدر نمی فهمی که یارو توهین کرده به کشاورز های شمال کشور توهین کرده نه به اصلاح طلب ها و اصول گراها یا هر ..... دیگه ای،اصلا چه میدونی اون طرف به روحانی رای داد یا به رئیسی؟.....لطفا موقع در افشانی اسم سوادکوه رو ننویس این اسم قداست داره.متاسفم برای تو و اون وزیر .... که نمیدونه باید چه جوری رفتار کنید.
نا شناس 29 آذر 1396
مي توني جواب بدي ، زماني كه دولت دست شما بود قيمتها و وضعيت واردات برنج چه جوري بود ؟؟؟؟؟؟.
- 28 آذر 1396
اقاي حجتي بدليل اينكه مقامش را حفظ كند ونكته درداور اصلي را نگويد اين مطلب را ادا نمود كه منهم اگر جاي شما بودم سبوس برنج ميخوردم تا اعصابم راحت باشد
شمالی باغیرت 28 آذر 1396
بامنظور یا بی منظور
سبوس غذای اصلی دام و طیور است
سوال من اینه اگه این حرف به یک نفر از استانهای دیگه گفته میشد به همین راحتی از کنارش میگذشتند؟!!!!!!!!!!!!
hajipour 28 آذر 1396
خبر بسیار خوبی بود
www.shikhouse.ir
خناری نژاد 28 آذر 1396
درود بر شرافتت ای کشاورز گیلانی.همه این فیلم رو در صفحه مجازی دیدیم .ولی کی هست جواب بده.نفرین بر تو ای وزیر کشاورزی که در مجلس قسم یاد کردی که در قبال مسئولیتت جوابگو باشی.نفرین بر تو باد
شمالی 28 آذر 1396
جواب این وزیر التماس نیست جوابش لنگه کفش هست .
احمد 28 آذر 1396
اقاي وزير از اين سبوس شما وهمكاران تان ميل كنييد بعد نيست چرا كه با عث ارامش روحي مي شود
ساروی 28 آذر 1396
به این مدیکه احمق باید گفت با رای ما روحانی اومد شما شدید وزیر سبوس را ادن جد وآقاتون بخوره
بهزاد پورمحمد 28 آذر 1396
با سلام و احترام- به همه کشاورزان زحمتکش شمال کشور. باید بجای حرفهای ناپخته یک وزیر دست تک تک شماها را بوسید. چون اگر شما و زحمات ارزشمند شما نباشد مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در کل کشور حتی قادر نیستند آمار زحمات و تولیدات شما را که هم اکنون تنها کار این عزیزان در کل کشور است را منعکس کنند. اگر شمال کشور و محصولات استراتژیک آن نباشد که آنهم در گرو زحمات شبانه روزی مردم نجیب و فهیم این خطه ارزشمند کشور است، نه تنها دولت بلکه کشور دچار کمبودهای فراوان در سبد غذائی خانواده ها ایرانی هستند. هر چند که بسیاری از دولتمردان و یا عقبه آنها که دستهایی بر واردات دارند، نفع خواهند برد. کشاورزان عزیز روزی شما دست خداست نه بنده خدا لطفا ناپختگی حرف یک وزیر یا یک مدیر در کشور جمهوری اسلامی ایران را به بزرگی ارزشمند خودتان ببخشید نه برای خودتان بلکه به احترام نجابت مردم بزرگ شمال کشور. ظاهرا آقای وزیر نمیدانند که سبوس برنج علاوه بر مسکن قوی و ارامش بخش بودن مورد مصرف دام (حیوان) برای تقویت نیز هست. بنده از شما کشاورز زحمتکش و تمامی کشاورزان و تولیدکنندگان عرصه کشاورزی شمال کشور عذر خواهی میکنم و دعای خیر را بدرقه راهتان (راهی که مقدس است و ارزشمند) می کنم.
نا شناس 28 آذر 1396
وزیر حتی اگر مزاح هم کرده باشد حماقت کرد. باید سبوس را به کارشناسان و معاونین شان داد و هضم شده اش را به وزیر نادان . وزیر جان شما که زیر کوالر میشینی و در درگرمای تابستان حتی یک لحظه هم طاقت گرما رو نداری کشاورز با رنج و با زحمت بسیار به تولید داخل کمک میکنه .شما با این واردات بیرویه کلام گوهر بار اقتصاد مقاومتی رهبر را زیر سئوال بردی . تف بر تو
کیان 27 آذر 1396
با سلام متاسفانه جدیدا جهاد کشاورزی دستور توقف بهره برداردی از چاه های اب زمین های شالیزاری رو داده واقعا جای تاسف داره بهترین روش وارام ترین روش برای سرکوب کشاورزی شالیزاری مردم منطقه هیج کسی هم نمیاد قلم بزنه وبررسی کنه!! فقط به بهانه نگهداری اب های زیر زمینی!! شمال نیوز بررسی کنید
شهروند 27 آذر 1396
سبوس رو باید اول به خورد خود وزیر داد طعمش رو بچشه. عرضه جواب دادن و پیگیری مطالبات رو نداره.
ناتوان 27 آذر 1396
با سلام به این آقای وزیر بگویید این سبوسها برای دام است تازه اگرسبوس از پوست روی شلتوک باشد همان دام هم با اکراه می خورد در ضمن این شهر نشینان هستند که دنبال ارامش از طریق خوردن سبوس برنج هستند ،کشاورزان با کارهای کشاورزی که انجام می دهند خود آرامش دارند واین یک دقدقه کشاورز بود که عنوان شد
علی 28 آذر 1396
حرف وزیر بسیار زشت و ناپسند بود؛این توهین به همان مردمی است که با دستهای پینه بسته به روحانی رای دادند تا وی فردی بی ادب و بی نزاکت را وزیر نمایدتا فرمایشات امام راحل عظیم الشان را به سخره بگیرد؛امام فرمودند که یک خال موی کوخ نشینان..... ؛درود بر آن نماینده ای مجلسی که بخاطر توهین وزیر وقت نیرو؛ بر دهنش کوبید؛خاک برسر نماینده مردم لنگرود که در دفاع از حیثیت خودش و موکلانش لالمونی گرفت و درس تلخی به این به اصطلاح وزیر بی کفایت نداد؛ البته احتمالا حجتی جزو ذخایر اصلی نظام میباشند.
ساری 28 آذر 1396
ادب مرد به از دولت اوست
برای اونایی که به روحانی رأی دادن واقعا متأسفم
نا شناس 28 آذر 1396
خاک بر سر نماینده های مجلس شمال کنن
الان اگه اصفهانی ها بودن پدر وزیرو درمیاوردن
یوسفی 28 آذر 1396
پس نشون میده خود وزیر تو خونه خودش سبوس و یونجه میخوره که با این همه گند زدن به کشاورزی اینقدر آرومه
نا شناس 29 آذر 1396
سبوس و بده این و خانواده ش بخورن . نوش جانشون

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.049 seconds.